Slagwerkgroep Diessen: ook volgend jaar Bingo

Een terugblik

De aftrap was op 13 januari en de slotavond was op 3 maart. Na een reeks van vier Bingo avonden. Met alle nostalgie van dien: met een krakende bingomolen en balletjes die strijden om als eerste de molen te verlaten. Na de eerste Bingo avond deed de gebruikelijke tam-tam in Diessen zijn goede werk. De opvolgende avonden waren uitstekend bezet met liefhebbers die hun Bingo kaart(en) vertroetelden en er de zegen over uitspraken. Heeft het geholpen? Dat weet niemand, maar de concentratie was er niet minder om. En ja, zoals gewoonlijk was er na iedere speelronde één persoon die won; de overige liefhebbers in teleurstelling achterlatend met een ‘alweer die….’, de goden opnieuw smekend om succes. Uiteindelijk ging iedereen tevreden naar huis, al dan niet voorzien van een welverdiende prijs.

Doel

Het organiseren van de Bingo avonden geeft de Slagwerkgroep behalve veel voldoening ook financiële armslag om broodnodige investeringen te doen. Zo gaat een gedeelte van het inschrijfgeld in de vorm van prijzengeld terug naar de deelnemers, en een gedeelte gaat naar de vereniging. Samen met bijdragen uit andere bronnen kunnen dan instrumenten worden aangeschaft. Om een voorbeeld te noemen: begin dit jaar zijn er vier oefenxylofoons aangeschaft. Deze instrumenten bevinden zich inmiddels bij de leden om thuis te studeren. Het is erg belangrijk dat muzikanten thuis kunnen oefenen op kwalitatief goede instrumenten, bijna vergelijkbaar met die gewoonlijk bij de repetities worden gebruikt. Want gedegen studie thuis verhoogt de kwaliteit van de repetitie en daarmee ook het plezier. Plezier hebben bij het samen muziek maken, daar gaat het om.

2025

Opnieuw is bewezen dat een Bingo avond wordt gewaardeerd. Ook in de komende winter (begin 2025) komt er een Bingo reeks. Hou daarom onder andere de Hilverbode goed in de gaten. Graag tot begin volgend jaar, een nieuwe ronde met nieuw kansen.