Samen sterk tegen gehoorbeschadiging

Afgelopen maandag hebben leden van de (beginners)slagwerkgroep hun op maat gemaakte oordoppen in ontvangst mogen nemen. Het idee om met de hele groep oordoppen op maat te laten maken kwam van een van onze eigen leden. De gezondheid van onze muzikanten is erg belangrijk, vandaar dat we er werk van hebben gemaakt om zoveel mogelijk leden oordoppen aan te laten meten door Pim Koolwijk (19). Hij is oprichter van het bedrijf Here2hear wat, wellicht niet heel verrassend, oordoppen op maat levert. Pim legt zelf uit wat er zo belangrijk is aan goede oordoppen voor muzikanten: ‘Al het geluid boven de 80 decibel is schadelijk voor het gehoor, maar vaak gaat het volume in muziekgroepen, evenementen en concerten daar ver overheen.’ Dit geldt ook voor de slagwerkgroep. Als je eenmaal aan het geluid gewend bent, lijk het wel mee te vallen. Maar, als je midden in de groep staat tijdens een van de repetities, is het volume aan de hoge kant, en dat merk je! Des te meer reden om goede gehoorbescherming aan te schaffen!

Wij danken Pim voor zijn flexibiliteit in locatie en aanmeettijden. Dit maakte het voor ons mogelijk om onze groep simpel en voordelig te beschermen tegen luide muziek.

Mocht je ook je gehoor goed willen beschermen…neem dan zeker een kijkje op de website van Pim met de volgend link: HERE2HEAR – Oordoppen op maat