Druk bezocht optreden van Slagwerkgroep Diessen en Bikband

Op vrijdag 26 januari jl. vond in Partycentrum Hercules in Diessen een op nieuwe leest geschoeid nieuwjaarsconcert van de Slagwerkgroep Sint Willibrordus plaats. Sinds het orkest van Harmonie Sint Willibrordus is gestopt, timmert de slagwerkgroep flink aan de weg. Zo zijn er zowel volwassenen als jeugdigen die onder deskundige leiding slagwerk aan het leren zijn. De slagwerkgroep had besloten om het concert om te dopen tot Nieuwjaarsborrel, nu het op een avond en niet op een zondagochtend plaatsvond. Samen met de Bik Band brachten zij een gevarieerd programma voor een met zo’n 150 mensen goed gevulde theaterzaal. Presentator van de avond was Niels Kemps, een van de oprichters van de Bik Band, maar voordien tientallen jaren verbonden aan zowel het orkest als de slagwerkgroep van Sint Willibrordus. De Bik Band onder leiding van Sijmen Kroot trapte af met een swingend Lady Madonna. Daarna traden leerlingen van de slagwerkgroep op, gedirigeerd door Tijmen Albada Jelgersma. Grappig om te vermelden is dat Pien Kroot, die 24 jaar saxofoon speelde bij het harmonieorkest, nu als leerling- slagwerker verbonden is aan de slagwerkgroep! De slagwerkgroep onder leiding van interim-dirigent Gerard Smits nam het publiek mee naar New York en naar het Wilde Westen, terwijl op de schermen voor in de zaal prachtige filmbeelden voorbijtrokken. De Bik Band speelde zowel voor als na de pauze een aantal jazzy nummers die bij het publiek goed aansloegen. Na afloop werden Pien Kroot en Laura Vermeer gehuldigd voor het feit dat het 25 jaar geleden was dat zij bij Sint Willibrordus muziek waren gaan maken. Het publiek liet daarna met een groot applaus blijken het afwisselende concert op prijs te hebben gesteld. Een groot aantal van hen bleef nog lang in de zaal ‘hangen’ met een drankje en een snackje. Kortom de formule is voor herhaling vatbaar.

Foto door Ad van Korven