Start Beginnersslagwerkgroep

Al een aantal weken geleden is de Beginnersslagwerkgroep van start gegaan. Deze groep is opgericht om mensen de basis in slagwerk te leren door middel van samenspel, zodat ze uiteindelijk kunnen deelnemen aan de ‘grote’ slagwerkgroep. Momenteel hebben we een kleine, maar zeer enthousiaste groep bestaande uit zes leden, variërend van jong tot oud. Persoonlijk vind ik het erg leuk om te zien hoe ze van elkaar leren. Elk lid is individueel nog een beginner, maar zodra ze als een team werken komen ze al heel ver op muzikaal gebied. Echter vinden veel van deze leden dat ze het allemaal wel wat sneller zouden willen leren. Maar, zo werkt het in praktijk helaas niet! Het gaat zo snel als het gaat. Eén ding is zeker: we maken stappen vooruit. Persoonlijk vind ik dat we echt al grote stappen maken. Zo groot, dat we op het moment al bezig zijn met ‘Pa!’. Binnen enkele repetities zullen we dit samen met de slagwerkgroep gaan spelen. Wie weet wat we over enkele weken als groepje kunnen!

Toekomst

Op het moment zijn we met zeven personen (inclusief ikzelf) bij de Beginnersslagwerkgroep. Dit is al hartstikke gezellig, maar we hopen dat er gedurende steeds meer mensen zich aan komen sluiten. Want, samen muziek maken is gewoon hartstikke leuk! Zodra de beginnersslagwerkers zich kunnen aansluiten bij de slagwerkgroep, hebben we opeens een groep van 19 personen! Wellicht nog meer als we verder groeien. 25, 30, 35…? Ach, waarschijnlijk zijn dit alleen getallen om van te dromen. Laten we ons eerst eens focussen op de huidige groep. Repeteren, leren met en van elkaar, maar vooral ook veel plezier maken. Beste leden, nogmaals van harte welkom bij de vereniging! Samen gaan we er wat moois van maken!

Tijmen Albada Jelgersma

Dirigent Beginnersslagwerkgroep

(Mocht je nu denken: goh, dat klinkt toch leuk! Kom dan zeker even kijken naar een van de repetities op maandagavond van 19.15 – 19.45 in de Hercules te Diessen).